2017. július 18., kedd

A legenda: Autoart Toyota AE86 Sprinter Trueno GT Apex Initial D Legend 1.

Az AE86-os Toyota Corolla-val  már régóta szemeztem igazából nincs sok alternatíva beszerzésének szempontjából ugyanis összesen két gyártó gyártotta az egyik a gyanta kivitelű Igniton, Ami híres szépen kidolgozott külsejéről viszont az ára elég borsos kb. 250-300$ között mozog viszont cserébe számos gyári, tuning illetve a két karosszéria kivitel közül is tudunk  válogatni. A másik gyártó valamivel olcsóbbnak mondható, de mégis egy prémiumgyártó ami maradéktalanul nyitható és fém. Ez nem más mint az Autoart ami jelen beszámolóm alanya. A gyártó többféle színben és kidobta de valljuk be mégiscsak a initial D  változat az egyik legjobb választás mindközül. Nem csak azért mert maga a manga rajzfilm híressé tette, de maga a modell is az Autoart egyik külön szériája.Ebből is két fajtát különböztetünk meg az egyik a jelen szereplő Legend 1. illetve a későbbi már  valamelyest módosított Legend 2.

De mi is az Initial D?
Az Initial D egy japán készítésű rajzfilm vagy nevezzük műfaja szerint Manga rajzfilmsorozat. 1995-ben debütált és számos tv epizódja jelent meg, továbbá a rendes 90 perces részei is voltak.  A rajzfilm hegyek közötti drift versenyzés illegális műfaját mutatja be, igazi autó bolondoknak való kis mese. sajnos Európába kevésbé ismert a sorozat így javarészt csak feliratosan vagy jó esetben angol szinkronnal tudjuk megnézni. Én jelenleg egy epizódot láttam belőle az ébredés című részt amit ide kattintva meg is nézhetsz. A történet röviden arról szól, hogy Akina hegyei között egy ismeretlen Corolla legyőz nála sokkal erősebb és nagy hírnévvel rendelkező Mazda FD RX-7-est. Az RX-7 sofőrje, aki mellesleg egy nagy tekintéllyel rendelkező utcai versenyző, aki Red Sun csapatában versenyzik és vérszemet kap amiért amiért legyőzte a gyengébbnek számító kisautó és emiatt hajtóvadászat indul a kis Corolla illetve a volánja mögött ülő személy, azonossága után. Jó a sztori élethűek a hangok, gyönyörűen meg vannak rajzolva az autók egyszóval minden adott ahhoz, hogy egy igazi autó bolond beleszeressen.

Mielőtt még a modellhez érnénk pár szót érdemes ejteni magáról az autóról. Az AE86 Corolla gyártása 1983-ban vette kezdetét az autó kétféle karosszériával jelent meg létezett egy lépcsőshátú illetve egy háromajtós Coupé kivitel. Ezen belül is megkülönböztetünk kétfajta kivitelt, az egyik a bukólámpás Trueno illetve  a simalámpás Levin-t. Az autó elnevezése piacoktól függően más és más volt. Japánban a Trueno illetve Levin-t használták illetve a Hacsi-Roku elnevezést ami japánul 86-ot jelent. Európában Corolla GT néven ismerték Amerikában pedig Corolla GTS néven árulták.  A színpaletta elég egyszerű volt létezett fehér illetve piros de számos színben csináltak, ezek közül is a legnépszerűbb a fehér fekete kombinációjú Panda Hacsi-Roku a mai autós kultúra számára, ebből létezett GT Apex verzió is. A modelt kétféle motorra gyártottak az egyik a japán piacra szánt 4A-GEU illetve az Észak-Amerikára szánt 4A-GEC. A modell sikere a 1.6-os 16 szelepes motorban illetve az autó könnyű karosszériájában rejlett továbbá ne felejtsük el a hátsókerékhajtást. Így kaptunk egy könnyű pörgősmotorral rendelkező könnyűsúlyú hátsókerék-hajtású élmény autót, ezért az autó későbbiekben a motorsportban is jelen volt, illetve a mai napig használják  drift versenyeken.  Az autó gyártása 1987-ben leállt és méltó utód nélkül fojtatta a Corolla, inkább az egyszerű elsőkerék-hajtású modellekre fókuszáltak. A típus  feltámasztása nem is olyan rég indult újra a Toyota GT86 személyében ami a Subaruval együtt fejlesztett közös modell ami boxermotorral rendelkezik. Lényegében az elv megegyezik erős motor könnyű karosszéria és hátsókerékhajtás.

Műszaki adatok GT Apex:
1587 köbcenti soros 4 henger DOHC 16 szelep EFI benzinbefecskendezéses
Teljesítmény 130 LE és 149Nm nyomaték
Gyorsulása 8,5 mp 0-100km/h, végsebessége 200 km/h
Súlya 940 kg
A rajzfilm változatban az autó 150lóerős.

Konkurens modellek:
-Honda CR-X Ballade SI
-Mitsubishi Colt Turbo
-Nissan Silvia S12
-Mazda Familia Turbo

Térjünk is a modellre. Az Autoart Initial D szériája egy pár modellt magábanfoglal például a sárga FD RX-7-est, az R32-es Skyline GT-R-t, illetve két Trueno-t az egyik a jelen szereplő Legend 1. illetve a motorcsere utáni Legend 2. verzió ami küllemre is apró módosítással rendelkezik.





Elsőnek az autó doboza az amit megemlítenék. Ugyan nem szoktam az irományaban megmutatni, de ez olyan amit érdemes. A modellt nem oly rég dobták piacra, akkor már rég a jól ismert körplexis változat volt a piacon, de mivel ez az Autoart egy különkiadása így teljesen érthető és indokolt a képes, hungarocell béllel rendelkező régi fajta doboz amire az Autoart mostanában ismét kezd visszatérni, igaz bánatomra maga az autó nem szerepel rajtuk, pedig a régebbi dobozaik voltak a legigényesebbek szerintem. Maga a doboz szerintem kimondottan igényes. Elől a Legend 1.-ből bevágott képjelentek, hátul magát a modellt láthatjuk az oldalain pedig az autó driftjelentei látható előlről illetve hátulról, tetején pedig egy szimpla Initial D felirat található, így összességében nekem nagyon tetszik a tematikus doboz.



Az eleje is igazán látványos, természetesen működik a bukólámpa, az autó kiegészült sárga ködlámpákkal, továbbá a Japán rendszámtábla sem maradhat el. Az autó elején a hűtőmaszkba megtalálhatjuk a Trueno feliratot is.



Az autónak nagyon jól áll a két tónusú fényezés. Az autó igazából csak apró részleteiben tér el a normál változottól, ilyen például a fegyver-acélszürke felni szett is, továbbá található rajta egy japán felirat ami Fujiwara tofu-t jelent.


A háta is kimondottan jól néz ki szépen kidolgozottak a lámpák élethűek a feliratok és az autón sportkipufogó is található. A japán rendszám pedig feldobja az összképet.







A beszámolóm ezen pontjáig akár a gyanta testvéréről is beszélhettem volna, de itt jön az a pont amikor megmutatja az autó valójában mivel is tud többet. Ez pedig a nyithatósága illetve a kárpitozás és annak kimagasló minősége, még az övek is plüssözöttek. Beltérben található egy kis apróság, az pedig a műszerfalon lévő kis pohártartó illetve a benne lévő kis pohár. Ha felnyitjuk a csomagtartót láthatjuk a működő teleszkópokat illetve nyitáskor a kalaptartó is vele együtt emelkedik, természetesen az autó itt is kárpitozott, de láthatunk valami nem odaillő dolgot is egy kis láda személyben amit ha felnyitunk megláthatjuk benne a kis tofukat.



Végezetül pedig a motorteret hagytam, kimondottan jól kidolgozott, megtalálhatjuk az apró kis vezetékeket benne különböző plaketteket, feliratokat egyszóval egy kimondottan jól megmunkált motorteret látunk ami nemcsak azért van hogy benne legyen valami, hanem azért is, hogy lehessen benne gyönyörködni a kidolgozása miatt.

Összegzés:
A modell a gyártóra jellemző magas szintű prémium minőséget hozza, mint kidolgozása, mint pedig maradéktal nyithatósága terén.

Pozitívum:
-Gyönyörű kidolgozás
-Az egyetlen fém AE86 Initial D
-teljesen nyitható illetve kárpitozott
-Működő lámpák
-Egyedi kiadás egyedi dobozzal

Negatívum:
-Magas ár

Mit vehetek az árán?
Az autó jóval drágább mint egy GT Spirit de mégis olcsó mint gyanta testvére.

Ajánlom?
Természetesen igen!















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése