2017. július 5., szerda

Faceliftes Luxushajó a Kyoshotól: Kyosho BMW F02 750iL LCi

A BMW F szériájú 7-ese sosem volt ismeretlen számomra főleg a 4.4 literes Bi-Turbo-val szerelt változata. Sűrűn jártam vele Németországot, Svájcot így van egy fajta véleményem magáról az igazi autóról is. Amit nagyon szerettem az autóban, hogy szinte minden fordulatszám-tartományban hatalmas erő van benne, emellett pályán nem lehetetlen kihozni belőle a 8-9literes fogyasztást 140 utazóval ugyanis ott forog 2000-et. Amivel én játram az egy ActiveHybrid7 volt. Ugyan köze nincs a hibrid autókhoz mivel önmagában képtelen volt teljesen elektromosan közlekedni így csak annyi szerepe volt, hogy teljesgáznál még plusz 60lóerőt letudott adni a meglévő 408 mellé. Imádom a BMW-ket, de bekell vallani ez a motor egy igazi betegló. Egy Bécs-Luzern (Svájc) oda-vissza alatt megtud enni 1,5liter olajat. Maga a konstrukció is több sebből vérzik a hengerfejek között elhejezett két turbó hatalmas hőterhelése az egyik gond, a másik a befecskendező ami hajlamos lemosni az olajat a henerfalról. Egyszóval az autónak mindene adott lenne, hogy egy nagyon jó autó legyen, de már 2005-6 utáni így a tervezett amortizáció belevan kalkulálva.
Evvel a 7-essel váltotta a Bengle féle 7-essel és egy új időszámitás jött a BMW életében. Vége lett az E szériáknak és elkezdődött az F széria ami a mostani 7-es szintén leváltott. Annó megszokhattuk, hogy egy szérián belül a kiviteleknél sem azonos a kód. Ez nagyjából 2004-5 környékén rajszolódott ki. Az akkori 5-ösnél például a szedán volt az E60, de már a Touring nem E60 hanem E61 lett és ez azóta is így megy. Ahogy észrevettem (3-as illetve 5-ösnél) a 0 végződésű a sedan, 1 touring, 2 Coupé, 3 Convertible. A 7esnél kicsit másabb a helyzet. Az 1-es az alap verzió 2-es végződésű a Long,03 volt az Active Hybrid7 és a 04 ennek a Long verziója.

A szériagyártását 2008-ban kezdték el. Közös padlólemezre épült késöbb az F07 5-ös GT-vel illetve a Rolls-Royce Ghost-al. 2012-ben érkezett a Faclift a BMW-nél másnéven az LCi vagyis Life Cycle Impulse. Lényegében ami változott az például az első lökháritó és benne a díszlécek illetve a légbeömlő műanya elemei, új tükröket kapott amibe belekerült az irányjelző, a fényszóró illetve némileg a hátsó lámpák is valamint a hátsó lökháritót is módosították. A motorok is átalakultak, erősebbek lettek és megjelent a 3 turbós 3literes dízel a 750d. Az 50i-re mindenki azt hinné a jól bevált e38, e39-ből ismert 4.4 V8 40i-ből erkező hagyaték, de sajnos semmi köze hozzá.


Balra LCI látható jobbra pedig az LCI előtti.


Műszaki adatok 750iL LCI:
4395 köbcenti, DOHC 32 szelep, közvetlen-befecskendezéses V8 Bi-Turbo
Teljesítménye 450lóerő és 650Nm 2000-4500-as fordulatig!
Gyorsulása 4,8 másodperc 0-ról 100-ra
Végsebessége 250km/h-ra korlátozva

Előd modellek:
-BMW 501/502
-BMW E3
-BMW e23 7-es
-BMW E32 7-es
-BMW E38 7-es
-BMW E65/66 7-es

Utód:
BMW G11/G12 7-es

Konkurencia:
-Mercedes-Benz W221
-Audi A8 D4
-Lexus LS
-VW Pheaton
-Rolls-Royce Ghost
-Bentley Flying Spur

A kis felvezetés után elérkeztünk a modellhez. Évekig a Kyosho volt a hivatalos BMW modellek beszállítója és egyben gyártója javarészt ő kapta a megbíztást az új modellek kihozásával, jelenleg a Paragon a BMW a hivatalos beszállitója így a szalonban csak Paragon modelleket tudunk zömében vásárolni újonnan, igaz 1-1 Norev, Minichamps illetve itt-ott Kyosho is felbukkan. A Kyosho kidolgozásra szerintem összességében lényegesen jobb volt bár már a Kyosho sem a régi már nem hozza azt az Autoart mögött kullogó minőséget. Miután már megvolt az LCI előtti így megvettem ebből a sokkal szebb Havanna braun-t ami sajnos hibásan érkezett így lecsaptam egy korrekt árban kirakott Carbon Black-re amin szerencsére nincsenek külsérelmi illetve gyártásbéli hibák.


Az autó eleje nem rossz, de vannak azért zavaró dolgok. A fényszóró belsőrészét valahogy nem sikerült igazán eltalálni és a lökháritó motorháztető találkozásánál az élek sem az igaziak. Viszomt nagyon tetszik maga az LCI lökáritó.


Oldalról annyira nem rossz a helyzet bár csak kézbevéve látszik, hogy a hátsó ajtó B oszlop felöli része valamennyivel kitüremkedik az első ajtóhoz képest, de a felnik nagyon tetszenek.


A farába nem tudok belekötni, szerintem ez az egyik része ami a legjobban sikerült a gyártónak kiviteleznie, bár a Német rendszámot hiányolom róla.





A beltér alapvetően nem rossz, de a díszlécek fa textúráját valahogy nem sikerült jól visszaadni. Mondjuk itt is tudok találni pozitív dolgokat, egyrészről a beltér színválasztása nagyon jó kombinációt alkot az autó fekete színével, a másik, hogy benne van hátul a szórakoztatóközpont aminek kezelőpanelje a kartámaszban van integrálva és ez a modellben is fel illetve lehajtható.


A motortér nem csúnya bár hianyolom a dimenziókat belőle. Sajnos az egyszerű műanyag lap nem enged betekintést a motortömb többi részének vizslatására mivel nincs mélysége, de még mindig jobb mint az utód iScale féle G11/12-es 7-esé.

Összegzés:
Alapvetően nem rossz modell, egy erős közepest tudnék neki adni. Igazából ez a modell annak jó aki Faceliftet keres vagy esetleg pont ez hiányzik a sorból.

Pozitívum:
+A mai modellekhez képest annyira nem tragikus kidolgozás
+Több féle színvariáció
+Egyetlen LCI F szériás 7-es a piacon
+Maradéktalanul nyitható

Negatívum:
-Sajnos rengeteg a silányan legyártott modell
-Magas ár

Mit vehetek az árán?
Ha sikerül kifogni jó árban akkor egy olcsóbb OttO vagy egy norev szintjén beszerezhető még, rossz esetben egy új GT  Spirit vagy egy olcsóbb Autoart szintjén mozog.

Ajánlom?
30-35ezres áron nem. A reális ára olyan 25-26ezer ennél többet nem érdemes rá szánni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése