2017. július 25., kedd

Rotary 2. rész: az utolsó Wankel: Autoart Mazda RX-8

Az RX-8 a régi RX-ekhez képest szakított a hagyományokkal, ugyan a formája még mindig sportos vonalvezetésű kupéhoz hasonló sziluettettár tár elénk, mégis igazából egy négyajtós egészen futurisztikus járgány. Még a hazai piacon is egészen jól fogyott maga az autó, megfizethető áron miatt találhatunk a használtautó piacon szép számmal belőlük illetve az utcán is összefuthatunk néha-néha egy-két darabbal. Az egyetlen dolog ami eltántorítja vevőket az a magas szervizeltetési költség és az hogy nehéz motorikusan normális állapotút találni amire nem kell egy vagyont költeni. 

Az előző bejegyzésemnél nagyjából  kiveséztük nagyvonalakban az autó működését illetve az autó gyengepontjait.  Az RX-8 motorja egy teljesen új fejlesztés amely a Renesis nevet kapta. Ez teljesen eltért az előd modellhez képest itt nincs Turbo feltöltés lényegében egy egyszerűbb szívómotor, Wankel technológiával.
Az RX-8 gyártása 2003-ban kezdődött el és egészen 2012 gyártottak amikor is leállították a típus gyártását így a mai napig utód nélkül maradt a Mazda Wankel technikája. Az autót kétféle motorral gyártották az egyik a 192 a másik 231 LE-s változat volt. A két motor között az a különbség, hogy gyengébbiken 4 szívónyílás található, az erősebbiken pedig hat. Jelenleg ezekből van a használtautó piacon elég szép számmal egészen kb. másfélmillió Ft-tól. Ezek azok a darabok amire még rá kell költeni még 800 000-et és akkor használat függően megint elmegy 100-160 000 km-t. Azt már az előző beszámolómban megtudtuk, hogy a gyár amit előír gyári Wankel olajat, nem túl szerencsés választás az autó szervizelésénél, ezért a szakértők csak Wankelspecifikus olajat ajánlanak hozzá, ami lényegesen növeli az élettartamot.

 Az autón 2009-ben egy modellfrissítésen esett át és így gyárották egészen 2012-ig. Az autó egyik érdekessége a Suicide doors magyarra fordítva öngyilkos ajtó. Ennél nem a hagyományos értelemben nyílnak az ajtók, hanem egymással szemben.

 Lássunk pár ilyen autót:
-Rolls Royce Ghost
-Opel Meriva
-Talán az egyik legrusnyább amit valaha gyártottak és ráadásul csak a bal oldalt van belőle. Saturn SC 3 Door Coupe
-Lincoln Continental
-BMW i3

RX-8 műszaki adatok:
2x654köbcenti, bolygódugattyús, dupla rotoros
Teljesítmény 231LE, 211Nm nyomaték
Gyorsulása 0-100km/h 6,4 másodperc, végsebessége 235km/h
Váltó kézi 6 illetve opcionálisan 4 vagy 6 sebességet autómata

Elődök:
-Mazda RX-7 SA/FB
-Mazda RX-7 FC
-Mazda RX-7 FD

Konkurensek:
-Subaru Impreza WRX
-Toyota Altezza RS200
-Nissan 350Z USA kivitel

Most pedig jöjjön amiért itt vagyunk, maga a modell. Az autót az Autoart dobta piacra kb. párhuzamosan az autó megjelenésével együtt. A doboza még a gyártóra jellemző régi fajta, de már maga az autó véleményem szerint minőségre valamelyest minőségibb mint az akkori modellek.
Maga az autó sosem tetszett mindaddig amíg Dávid barátomtól kaptam szintén ettől a gyártótól két 1:43-ast. Akkor úgy megtetszett és mivel már megvolt az előd, gondoltam beszerzése nem lenne egy rossz ötlet. Végülis jól döntöttem mert számításaim felül teljesített maga a modell. Korához mérten nagyon szépen kidolgozottak például a lámpák, kimondottan arányos a lökhárító, szép a fotómaratott embléma. Ha megnézzük az autón számos olyan elemet találunk ami a bolygódugattyút szimbolizálja. Ilyen az autó motorházteteje közepén lévő kis kialakítás továbbá a képen nem látszik, de a koptatóban is elrejtettek egy ilyen elemet amit majd később jobban tudok szemléltetni az autó egy más részén.
Oldalról és kimondottan szép hozza a gyártótól megszokott nívót. Nagyon szépek a felnik illetve a mögötte látható féktárcsa és féknyereg. Ami még kimondottan tetszik az autón azok a nagyon kicsi illesztési hézagok.
Az autó fara sem különb itt is hozza minőséget. Ezen a ponton jól látható a lökhárító alsó részén lévő kis háromszög alakzat ez szintén a bolygódugattyút szimbolizálja, ez az elem elől is megtalálható. Ezen felül kifejezetten jók lettek a lámpák, élethű a kipufogó és az emblémák is kimondottan szépek.




A beltér szerintem nagyon jól sikerült, minden kis apróság részletesen ki van dolgozva, továbbá nagyon jó minőségben van kárpitozva. Van RX-8 belépőnk, sport pedálsor illetve nagyon szép két tónusú bőrbelsőnk valamint kormányunk. A Wankel elemek itt is feltűnnek bár a képek annyira nem adják jól vissza, ilyen például a fejtámlában lévő kis elem vagy például a váltógomb. A másik ami nagyon tetszik középen a kardánalagút fölötti konzol ami a műszerfalatól egészen a hátsó ülésekig tart. Ez igazából egy merevítés mivel az autónak nincs B oszlopa.
Végezetül pedig a motortér. Talán ez az autó egyik legunalmasabb része mivel csak egy műanyag burkolatot látunk, mentségükre szolgáljon, hogy azért ide is sikerült becsempészni a Wankel szimbólumot. Ettől függetlenül a gyártó kihozta a maximumot belőle.

Összegzés:
Az RX-8-at az Autoart-nak mesterien sikerült kivitelezni, mondjuk sajnálom hogy a MazdaSpeed verziót csak 1:43-ba adták ki, de ne legyünk telhetetlenek, mert egy remek modell!

Pozitívuma:
-Még mindig viszonylag baráti áron beszerezhető
-Nagyon szépen kidolgozott
-Jobb illetve bal kormányos kivitelek valamint többféle színvariáció

Negatívuma:
-Kevésbé keresett modell
-Még a régifajta doboz

Mit vehetek az árán?
Igazából az autó a gyártó áraihoz képest, hogy már jó ideje nem gyártják, még igencsak mérsékelt áron beszerezhető ez kb. olyan GT Spirit árkategóra ami kb. 30ezer eleje.

Ajánlom?
Természetesen igen! A hirdetésekben szereplő képeken sajnos annyira nem adja vissza a szépségét, viszont kézbevéve iszonyatosan jól néz ki.





















1 megjegyzés:

  1. The King Casino Review | €500 No Deposit Bonus
    › casino fun88 vin › details › casino 더킹카지노 › details This review will show you everything you need to know about this online casino. Read our honest review and get the latest welcome bonus. Rating: 2 Review by 제왕카지노 Jancasino

    VálaszTörlés